Job 9 van 9


Report this listing

Solliciteren



Maatschappelijk werker


Functie

Ben je op zoek naar een betekenisvolle job in een tof team en binnen een warme organisatie? Wil jij de brug vormen tussen netwerk/ cliënt en onze voorziening? Hou jij van netwerken en heb jij een goed zicht op de sociale kaart?

Lees dan snel verder!

Momenteel zijn wij omwille van een langdurige afwezigheid binnen de sociale dienst op zoek naar een nieuwe collega die zich op korte termijn kan inwerken om een bestaand takenpakket over te nemen. Binnen dit takenpakket fungeer jij als bruggenbouwer tussen het netwerk van de cliënt en onze organisatie. Jij bent de onmisbare schakel die het perspectief van cliënt en netwerk vertegenwoordigt en binnenbrengt. Je bouwt een vertrouwensrelatie uit met het netwerk en gaat vanuit jouw expertise mee op zoek naar antwoorden binnen het kluwen van wetgeving, diensten en voorzieningen. Je verzorgt hierbij alle noodzakelijke administratie en volgt dossiers nauwgezet op. Je neemt op structurele basis deel aan externe vergaderingen waarin je onze organisatie vertegenwoordigt; zoals de Raad voor Gehandicapten. Jouw focus ligt niet enkel bij de huidige cliënten, maar je werkt ook gericht mee aan een visie en beleid met betrekking tot toekomstige cliënten en de verschuiving binnen het zorglandschap.

Na terugkomst van onze collega zal de werking en het gehele takenpakket van de sociale dienst bekeken worden en zal er een taakverdeling gebeuren op basis van de kwaliteiten, kennis en vaardigheden van alle teamleden. Dit geeft jou de kans om samen met je collega’s mee te schrijven aan de toekomst van de sociale dienst!

Jouw profiel

  • Je werkt vanuit een emancipatorische houding en stelt je verbindend op; Je hebt een uitstekende kennis van de sociale kaart of bent bereid je hierin op korte termijn wegwijs te maken;
  • Je hebt een uitstekende kennis van wetgeving relevant aan onze sector; zoals wetgeving VAPH, PVB, DNR codes, beschermings statuten,... of bent bereid je op korte termijn in te werken;
  • Je bent administratief sterk, werkt nauwkeurig en gestructureerd;
  • Je kan vlot netwerken en neemt deel aan interne en externe vergaderingen;
  • Je bent discreet, integer en houd je aan het beroepsgeheim;
  • Je kan omgaan met onverwachte situaties en staat stevig in je schoenen;
  • Sociale projecten van de organisatie (helpen) uitwerken
  • Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
    Een partnernetwerk uitbouwen
  • Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
  • Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
  • De persoon met een zorgbehoefte over de verblijfsmodaliteiten op de afdeling informeren (installatie in de kamer, bezoekuren, ...)
    De persoon met een zorgbehoefte over de behandelingswijze thuis informeren
  • De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
    De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, ...
  • Aanvraagdossiers voor sociale hulp samenstellen en administratief opvolgen
  • Werken met een doelgroep: Volwassenen
  • Werken met een doelgroep: Jongeren met een lichte of gemiddelde mentale achterstand
  • Werken met een doelgroep: Personen met een mentale beperking
  • De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
  • De gegevens over de activiteiten van de dienst of de organisatie opvolgen en analyseren
    Een vooruitgangstraject voorstellen
  • Werken met een doelgroep: Personen met een beperking
  • Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
  • Werken met een doelgroep: Personen met een psychische beperking
  • Werken met een doelgroep: Personen met een fysieke of mentale beperking (auditieve, visuele, motorische, ... stoornissen)

Aanbod

  • Een contract 30/40 dat bestaat uit een contract onbepaalde duur van 20/40 en een vervangingscontract (langdurige vervanging)van 10/40. Je kan onmiddellijk in dienst treden;
  • De nodige opleidingsmogelijkheden en ontplooiingkansen, om te kunnen groeien in onze organisatie die momenteel volop in ontwikkeling is;
  • Verloning volgens paritair comité 319.01 waarbij relevante anciënniteit in rekening wordt gebracht;
  • Een aantrekkelijke verlofregeling met ADV-dagen, opbouw van anciënniteitsvakantie, conventionele verlofdagen,... ;
  • Reiskostenvergoeding ( verplaatsingen woon- werk én verplaatsingen in functie van het werk met auto, fiets, openbaar vervoer);
  • Aansluiting bij het personeelsvoordelenplatform You-P met toegang tot honderden voordelen en aankoopkortingen;
  • Een prettige werkomgeving in een dynamische organisatie.

Solliciteren

Tinne Bergmans
014/829711
tinne.bergmans@vzwdeschakel.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht